Djur

Imorse väckte Pascal mig med frågan: "Är de svarta spindlarna som hoppar farliga?" Jag blev genast klarvaken men lugnet infann sig så snart jag hörde det trygga, pysande ljudet från flaskan med det insektsdödande medlet.

Någon timme senare ser jag en extremt liten ödla som springer på golvet. Den är ovanligt långsam och, liksom, skuttar fram. Jag hämtade genast kameran för att fota den lilla rackaren till bloggen (det är ju något utav ett tema här). När jag sedan kollar igenom bilderna så svimmar jag nästan. Den har bara två ben, herregud. Sedan lägger den sig i ett hörn. För att dö, antar jag. Jag tittar bort för en sekund och upptäcker att ödlan är borta. Panik. Pascal letar upp ödlan som gömt sig under ett bord. Sedan plockar han upp den i en burk och släpper ut den i ösregnet. Nu har jag faktiskt lite skuldkänslor..



Jag har ingen aning om var dammet kommer ifrån.. Den måste ha varit inne hos någon annan innan den kom in till oss.



Freedom.

Igår var jag i Hillcrest och fikade med svenskorna. Det var jättetrevligt. Jag fick tips om var jag kan hitta en bäddmadrass. Underbart.

Ett tips! Till och med tisdag är det möjligt att köpa superbilliga biljetter via Lufthansa hit till Sydafrika. Lena och Tomas köpte biljetter för 3600 t/r. De kommer hit nu i maj. I oktober kommer min kära kusin Emma och i november min fina vän Emily. Det är inte klokt vad jag längtar.


Kommentarer
Postat av: Jacob

Jag lovar att jag ska komma o hälsa på. :) Saknar dig snutti.

Puss

2011-04-16 @ 15:07:07
Postat av: Emily

Jag längtar ihjäl mig, tänk så kul vi kommer ha!

2011-04-18 @ 12:23:17
Postat av: Lena B

Tvåbent ödla, man känner ju faktiskt lite medlidande! Men förhoppningsvis så förstår den inte att två ben saknas. Benen kan väl knappast växa ut igen, som jag har för mig att svansen gör om den faller av?

2011-04-18 @ 20:33:25
Postat av: Emph

Jag tror jag langtar mer an dig!!! kan vi aka till capetown da??? puss

2011-04-19 @ 09:35:43
URL: http://inaussie.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jacob: Det är klart du ska! puss

Emily: Samma här! sjukt kul ska vi ha!

Lena: Intressant tanke.. tyvärr så tror jag inte att det fungerar så:-) haha! kram

Emph: Inte en chans att du gör.. helt omöjligt! Vi får se vad vi kan ordna:-) puss

2011-04-29 @ 18:45:53
URL: http://jossansafrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0