Hänt sedan sist!

Förra veckan var jag och fikade på Gateway med Lindah och Maria, redan dagen efter möttes vi igen. Då hemma hos Anna för påsklunch med massor av andra svenskar. Det bjöds på sill, nubbe och snapsvisor i sann tradition. Mycket trevligt. Pascal lekte med småpojkarna och kastade avocados i träd för att, förhoppningsvis, lyckas få ner fler avocados. Annas döva hund höll nästan på att stryka med när en enorm avocado landade en millimeter ifrån den chockade vovvens framtass.

Dagen efter (förra lördagen) åkte Pascal och Roger till stranden för att paddla kajak. Klockan sju var de nere på stranden. Nybörjarkursen började, tydligen, inte förrän klockan tio och vid den tiden var det full aktivitet i havet. De klarade inte av att paddla många meter innan de blev slukade av enorma vågor och tippade omkull. Pascal har planerat att göra ett nytt försök imorgon. Gör om, gör rätt!

Igår var vi på Hop's och firade Christels födelsedag. Jag skrattade så mycket att jag fick ont i kinderna. Christels syster valde att prata tyska med mig eftersom "Tyskland ligger ganska nära Sverige". När vi kom hem var Pascal hungrig och beslöt sig för att äta lite youghurt och musli. Då springer det ut en, sjukt stor, kackerlacka från muslipåsen. Pascal skrek, med risk för att låta kvinnoförnedrande, som en liten tjej. Jag räddade situationen med raidflaskan och skrattade rått åt Pascals barnsligheter. Egentligen är jag också skiträdd för kackerlackor men efter några glas vin förvandlas jag plötsligt till "Skansen-Jonas-Wahlström" och klarar sådana situationer med bravur.

Idag har vi varit och handlat plastburkar till alla matvaror i skafferiet för att undvika fler kackerlacks-incidenter i framtiden. Sedan har vi självklart kollat lite på det kungliga bröllopet och diskuterat varför William inte rakat av sig sitt osmickrande hår. Vi kom fram till att det nog anses olämpligt för kungligheter att ha snagg. Stackars William.

Ikväll står det grillat på menyn. Vi grillade i förrgår också. Vi köpte corned-beef som det kallas. Det var billigt. Vi trodde att det var kossor som var uppfödda på majs (det låter ganska dumt såhär i efterhand, väldigt dumt). Jag vet inte vad den där kossan hade ätit men det var i varjefall skitäckligt. Det var kött som hade legat i saltlag som vi, ont vetande, också saltade extra i efterhand. Det smakade skinka, fast äckligare och jag fick ont i magen.



Sötaste Yamone "leker" med Annas katt på påsklunchen.



Roger och Pascal.



Leon badade frivilligt till skillnad från Roger och Pascal..



Clayton hittade ett fint hjärta på stranden.



Glasspaus.


Kommentarer
Postat av: Lena B

Härliga bilder. Vilken tålig katt! Håller med om att corned-beef verkligen inte är någon höjdare.

2011-05-01 @ 23:25:07
Postat av: Jossan

Lena: Haha, fast jag måste säga till hennes försvar att det inte var så plågsamt för katten som det ser ut! nej usch, corned beef köper vi inte igen..

2011-05-02 @ 17:47:38
URL: http://jossansafrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0