Hemlängtan

Idag har Pascal varit hos en naprapat. Vår säng förstör våra ryggar. Jag skulle också ha besökt denna naprapat om det inte vore för att Pascal berättade att hon tryckt in en akupunkturnål i hans högra skinka. Jag väljer att samla mod ett tag till innan jag upplever denna, frivilliga, tortyr. Vi saknar vår prinsessan-på-ärten-säng hemma i Sverige. Den står för tillfället hemma hos Pascals bror och hans sambo. De tycker att den är för mjuk (era ryggar kommer att tacka er en dag, vi vill bara ert bästa!). Det brukar jag tänka på när jag ska sova på kvällarna i min nuvarande säng som är hårdare än ett granitgolv. Det är ganska lustigt egentligen.

Något vi också saknar (materalistiskt sett) är vår Nespressomaskin eftersom vi numera, enbart, dricker snabbkaffe. Kaffemaskinen bor hos mina föräldrar och blir tvångsmatad med kapslar anpassade för en helt annan typ av maskin men jag hoppas att den lever och mår gott ändå.

Mest av allt så saknar vi naturligtvis våra vänner och familjer. Därför kommer vi hem tre veckor i slutet av juli. Jippie!



Vi saknar dig.


Kommentarer
Postat av: Jacob

Jag saknar dig

2011-04-08 @ 00:02:42
Postat av: Lena B

Om vi tar en riktigt stor resväska kanske sängen går ner! Skämt åsido, det kanske går att hitta en bäddmadrass som skonar era ryggar lite.

2011-04-08 @ 13:44:35
Postat av: Lyxhustru

Hahaha... våran säng är oxå stenhård!! Men vi har vant oss... fast visst vore det skönt med sin svenska säng här! :)

Kram!

2011-04-10 @ 11:06:52
URL: http://www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie o Thomas

Vi vill bara tala om att vi läser era inlägg. Vi tycker att ni verkar ha det bra och bor bra. Ni ser ut som lyckade papparkakor. Vi ses i sommar.

2011-04-11 @ 09:08:21
Postat av: emmph

jaaa da far ni traffa matt nar ni kommer i sommar da ska vi rocka sation 8 haha

2011-04-11 @ 09:21:54
Postat av: Jossan

Jacob: Och jag saknar dig!!

Lena: Kanske det? jag skriver upp det på önskelistan:-) Bäddmadrass är faktiskt en riktigt bra idé..

Lindah: Hoppas att vi också vänjer oss! Vet du kanske var man kan köpa en bäddmadrass?:-) kram

Ann-Sofie & Tomas: Vad roligt att ni läser! Lyckade pepparkakor var ingen dum komplimang, tackar! Vi ses i sommar! kramar

Emph: Jag vet att du yrar men kan inte låta bli att hoppas ändå.. Du och Matt ska väl inte hem i sommar? Va? Va?

2011-04-13 @ 17:01:36
URL: http://jossansafrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0