Korthus

Föregående vecka var ganska händelselös. Eller.. kanske inte, jag har bara ingen inspiration till att blogga. Lindah och David var här på en trevlig middag förra måndagen. Jag var också och fikade med Lindah, Maria och Marias lilla son Karl och sedan var Sarah och Elham här på ett glas vin (okej, det kanske blev fler glas än så..) Men vi har faktiskt varit ovanligt tråkiga sedan Jonas och Josse åkte.

Pascal har skaffat sig en ny hobby. Den uppkom en kväll när jag inte ställde upp som lekkamrat till en understimulerad Pascal som tjatade om att få spela finns i sjön, vändtia, stress.. Ja, jag tror nog de flesta kortspel nämdes. Numera leker han ensam och frågar inte längre om jag vill vara med. Han har börjat bygga korthus. Han sitter i ett dåligt upplyst hörn, djupt koncentrerad med tungan utanför och lägger kort på kort. Han är så fokuserad att han knappt svarar på tilltal. Någon gång då och då hör man ett brak som följs av en svordom. Annars är det helt tyst, knäpptyst. Han började med att bygga ett vanligt, traditionellt korthus, gick sedan vidare med ett korthus som designmässigt såg ut som ett höghus i förorten. Men Pascal siktade högre än så, han avancerar varje dag. Han tittar på youtubeklipp efter inspiration och drömmer om framtiden som kommerciell pilot då han ska sitta inne på hotellrum och bygga korthus. Det har han själv sagt, precis så. Ikväll byggde han sitt "master piece" som han kallade det. "Det här är till dig Jossan, så här kommer du bo en dag!" sa Pascal högtidligt och pekade på korthuset.

Nej, nu ska jag sluta retas och umgås med Pascal så han slipper bygga fler korthus i brist på andra aktiviteter.



Den klassiska pyramiden.



Det något mer vågade höghuset.



Mitt framtida hem?


Kommentarer
Postat av: Sussie

Jag vill bo under spader fem.

2011-04-04 @ 21:47:59
URL: http://susannakristina.blogg.se/
Postat av: Tomas

När ni umgås får du se till att inte nysa. Nu har vi bostaden fixad när vi kommer i maj ;-)

2011-04-04 @ 22:12:28
Postat av: martina

Jag kan bo med dig i det huset Jossan! Hur ska vi prata med varandra om inte Skype? Du skulle ju berätta. Massa kärlek till er!

2011-04-05 @ 01:08:14
Postat av: Jonas

Bara ett resultat av att ni drabbats av post-jonas&josse-syndrome.. det finns mediciner! Ps. sjukt snygga hus. Ds.

2011-04-05 @ 07:48:51
Postat av: Anna

hahaha Jossan du är så rolig, låter så "bitter". Lite orolig dock över Pascals nya "hobby" ;) Puss

2011-04-05 @ 19:19:15
Postat av: Jossan

Sussie: Du kan anse spader 5 som din lya då du var först!

Tomas: Jag vet.. men jag håller mig borta! Det är bara att väla och vraka, ni har en hel del att välja på:-)

Martina: Bra, det blir så tråkigt ensam! Reb-tel ska vi prata på! Genom mobil! Jag är ledsen, ska ta tag i det där! Sen kan vi prata JÄMT! puss

Jonas: Finns det ett namn på det? fy! vad för medicin? ja, sjukt snygga hus.. verkligen!

Anna: HAHA! puss

2011-04-06 @ 17:20:32
URL: http://jossansafrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0