Thanda

Jag vill börja med att be om ursäkt för avbrottet. Tiden räckte inte riktigt till när Pascals föräldrar var här och efter det har det varit lite svårt att komma igång igen. Men nu känner jag mig redo. Eftersom en bild säger mer än tusen ord så bjuder jag här på 24 tusen ord.. ungefär!



Vi började vår resa med en klassisk turistbild.



Lena & Tomas utanför deras tält mitt ute i vildmarken.



Jag satt i tältet och tittade på djur - bekvämt!



Vår granne som Pascal matade med en 5 cm stor gräshoppa. Grannsämja.



Vi åkte på två game drives per dag med vår skojiga "ranger" Truman. Han lurade oss att tugga på löv som smakade helt fruktansvärt. Det tyckte han var otroligt roligt.



Vår "tracker" Wilfred. Han fick sitta i en stol längst fram på bilen. Vi kallade honom skämtsamt för "betet". Det skämtet blev aldrig gammalt.



Vi åkte allt mest på sådana här vägar.



Vi fick se lejon för första gången. (Big five, check!)



De var så himla fina.



Men samtidigt lite läskiga.



Vi åkte off road så vi skulle komma riktigt nära.



Vi såg också gepard.



De var så söta så att Lena och jag började pipa och förvränga rösten så som man gör när man pratar med bebisar och hundvalpar.



Sedan så såg vi naturligtvis vattenbufflar.



Väldigt många vattenbufflar.



När det blev mörkt stannade vi i skogen och blev bjudna på drinkar. Man kunde även passa på att kissa i skogen om man ville. Det ville varken jag eller Lena men var tvugna att göra det ändå.



På lördagen blev vi överraskade med grillfest.



Det snålades varken på mat eller vin i Thanda.



Vi blev väckta 5.30 varje morgon för då var det dags att åka ut och leta djur.



Då var det iskallt ute.



Efter lunch var det fria aktiviteter på schemat. Lena valde att bada.



Det gjorde även Pascal.



Jag är en badkruka och nöjde mig därför med att sitta i solen.



Om jag måste nämna någonting negativt med denna safari så var det den här leoparden som vägrade att vara med på bild.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Hej. Ni verkar ha det riktigt bra, jag är sjukt avundsjuk på er! =) om jag kommer och hälsar på er så får ni offra er och åka på ytterligare en safaritur med mig för min skull. okey? ;) Hälsa Pablo, saknar er! Poss Poss

2011-06-16 @ 21:49:11
Postat av: Sussie

Jag har saknat dig och ditt bloggande mumu.

2011-06-16 @ 22:21:58
Postat av: Millan

Men oohhhh så trevlig o mysigt det såg ut som ni hade , och vilka fina kort ni tog på de fina djuren:) Kul att du skriver igen och man får läsa o se hur ni har det där borta , Kramar fr Millan

2011-06-16 @ 22:23:01
Postat av: Lena B

Välkommen tillbaks Jossan, vi har längtat! Fantastiskt bra sammanfattning av en lika fantastisk resa! Kram

2011-06-16 @ 22:41:54
Postat av: Tomas

Way to go, Jossan. Vad jag längtat.

2011-06-16 @ 23:50:15
Postat av: Britt Wiklund

Skellefteå-släkten har också längtat.

2011-06-17 @ 14:30:59
Postat av: Suddish

Gud vilka vackra bilder! Coolt! Härligt adventure! Hoppas vi kan ses i sommar! Kramar från Suddish Grevish Ebbish =)

2011-06-17 @ 20:49:33
Postat av: Lillebror André

Äntligen en ny uppdatering. Så jäkla skön blogg!!! Ser riktigt coolt ut. Ses i Svea rike snart då blir det braai.. Kram på er båda

2011-06-17 @ 21:40:27
Postat av: Jenny

Vad jag har längtat att du ska uppdaterat bloggen. Kramar från mig.

2011-06-18 @ 11:29:11
Postat av: Jossan

ALLA: Det är så himla mycket roligare att blogga när ni kommenterar! Tusen tack!

Patrik: När du kommer hit så gör vi vad du vill! Vi saknar dig skitmycket! poss poss

Sussie: Jag saknar din blogg mumu (pik!)

Millan: Tack! Vi hade det helt underbart! kram

Lena: Tackar! Åh! jag vill tillbaka! kram

Tomas: Vad roligt! nu behöver du inte länga mer!

Mamma: Sedär! du vet ju hur man gör.. duuuuktig! puss

Suddish, Grevish & Ebbish: Vi vill jättegärna träffa er i sommar! Vi måste lösa det på något sätt! kram kram

André: Det var helt fantastiskt! ja, snart ses vi! Vi längtar! kram

Jenny: Vad roligt att höra! Vi ses snart! kram

2011-06-18 @ 16:30:15
URL: http://jossansafrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0